Ostosehdot

Parfym Sverige AB, y-tunnus --- , omistaa liikkeen ja sivuston Hajuvesi.fi ja hallitsee sen toimintaa. Yhteystiedot ja muu olennainen yhtiötä koskeva tieto löytyy tältä sivustolta. Voit lukea meistä enemmän täällä: https://www.hajuvesi.fi/yhteydenotto

Hajuvesi.fi toimittaa vain Suomessa (ei Ahvenanmaalle). Sisarsivumme www.parfym.se toimittaa Ruotsissa.

1. Yleiset ehdot

1.1 Nämä ehdot ovat voimassa, kun sinä kuluttajana/asiakkaana teet tilauksen Parfym Sverige AB:sta kaupassa Hajuvesi.fi. Näitä ehtoja sovelletaan vain sinuun, joka olet asiakas/kuluttaja ja teet tilauksia Hajuvesi.fi:stä.

1.2 Tilatessasi Hajuvesi.fi:stä solmitaan kauppasopimus sinun ja Parfym Sverige AB:n välillä. Sopimus solmitaan suomeksi. Voidaksesi tehdä ostoksen tulee sinun hyväksyä nämä ostosehdot. Vahvistamalla tilauksen hyväksyt Parfym Sverige AB:n ostosehdot Hajuvesi.fi:ssä ja sitoudut noudattamaan ehtoja kokonaisuudessaan. Samalla vahvistat myös, että olet tietoinen Parfym Sverige AB:n tietosuojakäytännöstä, mukaanlukien evästeet,joka kertoo kuinka käsittelemme henkilötietojasi. Tietosuojakäytännöstä voit lukea enemmän täällä: https://www.hajuvesi.fi/tietosuojakaytanto

1.3 Sinun tulee olla täyttänyt 18 vuotta, jotta voit tehdä tilauksen Hajuvesi.fi:stä, koska emme Ruotsin lainsäädännön mukaan hyväksy luotto-ostoksia henklöiltä, jotka ovat alle 18 vuotta. Jos olet alle 18-vuotias, tarvitset huoltajan luvan tilauksen tekemiseen. Pidätämme oikeuden tietyissä olosuhteissa tehdä muutoksia tilaukseen tai evätä tilauksen (esim. jos asiakas on antanut vääriä henkilötietoja).

1.4 Emme vastaa mahdollisista kirjoitus- tai kuvavirheistä tai loppuumyydyistä tuotteista. Esimerkkeinä tästä on virhe tuotekuvauksessa, tuotteen teknisessä kuvauksessa, sisällysluettelossa, käyttöohjeessa, taikka virheellinen hinta tai virheellinen tieto koskien tuotteen saatavuutta varastossa. Tämä koskee myös virheellisiä hintoja, jotka johtuvat manuaalisessa käsittelyssä tapahtuneesta virheestä tai teknisestä virheestä. Hajuvesi.fi:llä on oikeus korjata mahdolliset virheet ja muttaa tietoja milloin hyvänsä. Sivustolla olevat kuvat ovat ensisijassa kuvituksia ja niiden ei siten voi varmuudella taata kuvaavan tuotteen tarkkaa ulkonäköä. Tämä koskee myös kuvia meikkituotteiden väreistä, koska niiden oikea väri voi vaihdella riippuen valosta, kuluttujan ihonsävystä jne. Hajuvesi.fi ei ota vastuuta tiedoista, jotka tulevat kolmannelta osapuolelta, kuten toimittajilta.

1.5 Kaupan ja sivuston Hajuvesi.fi omistaa Parfym Sverige AB. Sivuston sisällön omistaa Parfym Sverige AB, yhteistyökumppanimme tai lisenssin myöntäjät.

2. Hinnat

2.1 Tilatessasi Hajuvesi.fi:stä ovat kotisivullamme tilaushetkellä näkyvät hinnat voimassaolevat hinnat. Hinnat Hajuvesi.fi:ssä ilmoitetaan euroina (EUR). Kaikki hinnat sisältävät arvonlisäveron 24%. Hinnat eivät sisällä mahdollisia toimituskuluja tai maksu-/laskutuskustannuksia, jotka ilmoitetaan erikseen kassalla ennen kuin asiakas vahvistaa tilauksen.

2.2 Suositushinnoilla tarkoitetaan niitä hintoja, jotka kuluttajan normaalisti odotetaan maksavan tuotteesta fyysisessä liikkeessä Suomessa. Suositushinnat tuotekoolle, tuotteelle tai tuotemerkille, joita ei yleensä myydä Suomessa, uudelleenlasketaan hinnoiksi, jotka ovat verrattavissa kauppahintoihin EU-maissa, vertauskohteina ovat ensikädessä Saksa ja Alankomaat.

3. Hintatakuu

3.1 Edullisuus on yksi meidän tärkeimmistä lupauksista asiakkaillemme - sinun ei tarvitse maksaa enempää kuin edullisin hinta tilatessasi meiltä. Hintatakuumme takaa että voit aina tehdä ostoksia meillä markkinoiden parhaaseen perushintaan. Jos löydät tuotteen toisesta suomaisesta kaupasta edullisempaan hintaan maksamme takaisin erotuksen.

3.2 Hintatakuu on voimassa ja pätee kaikkiin suomalaisiin kauppoihin, sekä kivijalka- että nettikauppoihin. Kaupalla tulee olla suomalainen yritystunnus sekä suomalainen osoite. Tuotetta täytyy olla kilpailijalla varastossa, eli sen tulee olla tilattavissa. Hintatakuu pätee kilpailijoiden perushintoihin (Huom. ei kampanja tai tarjous) ja se on voimassa 10 päivää ostospäivämäärästä.

3.3 Jos löydät tuotteesi halvemmalla jostain toisesta kaupasta, voit lähettää sähköpostia asiakaspalveluumme: asiakaspalvelu@hajuvesi.fi. Lähetä mielellään linkki kyseiseen tuotteeseen toisessa kaupassa niin korjaamme hinnan ja maksamme erotuksen takaisin. Jos kyseessä on kivijalkakauppa niin voit sen sijaan lähettää kaupan yritystunnuksen sekä puhelinnumeron, jotta voimme tarkistaa hinnan.

4. Kampanjat ja tarjoukset

4.1 Hajuvesi.fi voi ajoittain ja tietyissä tilanteissa tarjota kampanjoita, jotka tarjoavat edullisempia hintoja tai joiden ehdot ovat suotuisammat verrattuna näissä yleisissä ehdoissa määritettyihin ehtoihin. Esimerkkinä suotuisimmista ehdoista pidennetty palautusoikeus. Nämä suotuisammat ehdot tai edullisemmat hinnat ovat voimassa niin kauan kuin kampanja tai tarjous on voimassa (erikoistarjouksen ajan) ja koskee niitä tuotteita tai ehtoja, jotka kampanjassa tai tarjouksessa erikseen ilmoitetaan. Pidätämme oikeuden milloin tahansa peruuttaa tällaiset erikoistarjoukset. Kun erikoistarjous tai kampanja päättyy tai peruutetaan, sovelletaan näitä yleisiä ehtoja ilman mitään muutoksia. Kaikki tiettyjä tuotteita koskevat tarjoukset ovat voimassa vain rajoitetun ajan tai niin kauan kuin tuotetta on varastossa.

5. Maksutavat

5.1 Asiakas voi maksaa ostoksen käytettävissä olevilla maksutavoilla, jotka ilmoitetaan tilauksen yhteydessä. Jotta maksaminen olisi mahdollisimman helppoa ja turvallista teemme yhteistyötä Qliron kanssa. Qliron kautta tarjoamme laskumaksua, osamaksua, tilimaksua, korttimaksua sekä suoramaksua. Qliron täydelliset ehdot löydät täältä: https://www.qliro.com/fi/terms Jos valitset lasku/luottomaksun, voi Qliro mahdollisesti tehdä luottotietotarkistuksen, josta sinulle myös sitten ilmoitetaan. Parfym Sverige AB pidättää oikeuden olla tarjoamatta kaikkia maksutapoja ja muuttaa maksutapaa, jos asiakkaan valitsema tapa ei jostain syystä toimi ostohetkellä tai jos asiakkaalle ei hyväksytä valittua maksutapaa. Valitessasi maksutavaksi laskun lähetetään lasku tilauksen yhteydessä ilmoittamaasi sähköpostiosoitteseen. Voit myös valita kotiin postitse lähetettävän paperilaskun laskutusmaksua vastaan. Laskutusmaksu paperilaskusta on yleensä 2,90 EUR.

6.Toimitus ja kuljetus

6.1 Hajuvesi.fi toimittaa vain Suomessa (ei Ahvenanmaalle). Sisarsivustomme www.parfym.se toimittaa Ruotsissa.

6.2 Ennen kl 14 tehdyt tilaukset lähetetään yleensä samana päivänä. Postin toimitusaika on sitten 2-5 työpäivää. Me emme valitettavasti voi vaikuttaa tai vastata postin mahdollisista viivästyksistä. Tällaisissa tapauksissa jatkamme lähetyksen seurantaa. Jos mitään muuta ei ole sovittu ja toimitus myöhästyy kohtuuttomasti, eikä viivästys johdu sinusta asiakkaana, on sinulla oikeus perua kauppa ilman mitään kuluja.

6.3 Toimitusmaksu on yleensä 3,95EUR ja se ilmoitetaan kassalla. Jos toimitustavan valinta on mahdollista voi myös toimitusmaksu vaihdella – hyväksyt valitsemasi toimitustavan ja sekä siihen kuuluvan toimituskulun vahvistamalla tilauksesi.

6.4 Tarkistathan ystävällisesti että toimitustiedot, kuten toimitusosoite ja puhelinnumero ovat oikein ennen kuin vahvistat tilauksesi. Tietoja ei valitettavasti voida muuttaa sen jälkeen kun tilaus on jo pakattu tai lähetetty.

6.5 Tilaus lähetetään yleensä tavarakirjeenä ja toimitetaan postilaatikkoon, jos se mahtuu, muussa tapauksessa se toimitetaan lähimpään postin noutopisteeseen. Noutoilmoitus lähetetään postitse. Noutoilmoituksessa näkyy missä noutopisteessä paketti on noudettavissa ja milloin se on viimeistään noudettava, säilytysaika on yleensä 7 päivää. Paketin painosta tai arvosta johtuen voidaan se lähettää joskus Posti Pakettina. Posti Paketti toimitetaan aina noutopisteeseen ja saapumisilmoitus lähetetään tekstiviestitse. Posti Pakettia noutaessa tulee sinun esittää voimassaoleva henkilöllisyystodistus.

7. Peruutusoikeus (Palautus)

Pyydämme sinua ystävällisesti aina ottamaan yhteyttä asiakaspalveluumme, asiakaspalvelu@hajuvesi.fi, ennen kuin teet palautuksen riippumatta palatuksen syystä, varmistaaksesi nopeimman ja varmimman tavan käsitellä palautuksesi.

7.1 Sinulla on oikeus peruuttaa ostoksesi, riippumatta syystä, ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme; asiakaspalvelu@hajuvesi.fi, 14 päivän kuluessa siitä päivästä, kun sinä tai jokin ilmoittamasi kolmas osapuoli, ei kuitenkaan kuljetusyhtiö, on vastaanottanut tilauksen sisältämän viimeisen tuotteen fyysiseen hallintaansa (peruutusoikeus). Otathan ystävällisesti huomioon, että palautusoikeus ei koske tuotetta, jonka sinetti on rikottu, ja jota ei siis terveys- ja hygieniasyistä voi palauttaa. Sinetiksi lasketaan myös tuotteen muovipakkaus/sellofaani.

7.2 Halutessasi käyttää peruutusoikeutta tarvitsee sinun lähettää meille selkeä viesti päätöksestäsi sanoa irti ostosopimus (esimerkiksi tavallisen postin tai sähköpostin kautta). Käsittelyn nopeuttamiseksi suosittelemme, että ilmoitat viestissä tilausnumerosi, tuotenumeron, yhteystietosi, jotta voimme lähettää palautussetelin tilausnumerolla varustettuna ja siten tunnistaa palautuksen helposti ja nopeasti kun sen saapuu meille. Jotta voit käyttää peruutusoikeutta, riittää että lähetät meille viestin aikomuksestasi käyttää oikeuttasi ennen kuin peruuttamisaika (14 vuorokautta) päättyy.

7.3 Peruuttaessasi tilauksesi palautamme tilausta koskevan vastaanottamamme ostossumman kokonaan, sisältäen siihen liittyvät toimituskulut (huomioithan että palautus ei kata mahdollisia lisätoimituskuluja, jotka johtuvat siitä, että olet valinnut muun kuin meidän tarjoaman perustoimituksen). Palautamme summan takaisin ilman aiheetonta viivästystä, kuitenkin viimeistään 14 päivän kuluessa siitä päivästä, jona olemme vastaanottaneet peruutusilmoituksen. Saamme kuitenkin odottaa rahanpalautuksen kanssa siihen saakka, kun olemme saaneet tuotteen tai tuotteet takaisin. Rahanpalautukseen käytetään tavallisesti samaa maksutapaa, jonka itse olet valinnut tehdessäsi tilauksen ellei muuta sopimusta ole tehty. Rahanpalautus on kuitenkin aina sinulle maksuton palautustavasta riippumatta.

7.4 Palautus on lähetettävä meille välittömästi, viimeistään 14 päivän kuluessa siitä kun peruutusilmoitus on tehty. Peruutusoikeus katsotaan voimassa olevaksi kun lähetät tuotteet takaisin ennen kuin 14 vuorokauden peruuttamisaika päättyy.

7.5 Peruutusoikeus on voimassa vain jos tuote on alkuperäisessä kunnossa, sekä avaamaton ja testaamaton. Asiakkaana sinulla on aina oikeus tarkastella tuotetta, mutta sitä ei saa avata eikä sinettiä rikkoa. Tämä koskee kaikkia hygienia- ja kosmetiikkatuotteita terveydellisistä ja hygieniasyistä. Peruutus- ja palautusoikeus päättyy, kun rikot sinetin. Sinetiksi lasketaan myös tuotteen muovipakkaus/sellofaani.

8. Reklamaatio ja virhevastuu

8.1 Kuluttajasuojalain mukaan sinulla oikeus reklamoida ostoksesi kohtuullisen ajan sisällä ostospäivästä laskien (kuitenkin 3 vuoden sisään). Halutessasi reklamoida tuotteen, tulee sinun tehdä sen kohtuullisen ajan sisään siitä hetkestä kun olet huomannut vian tai sinun olisi tullut huomata vika, ottamalla yhteyttä meihin. Vian tulee olla alkuperäisvika, eikä siis aiheutunut tuotteet vääränlaisesta tai asiattomasta käsittelystä tai käytöstä. Reklamaatiot, jotka tehdään 2 kuukauden sisään ostopäivämäärästä laskien, katsotaan aina kohtuullisen ajan sisällä tehdyiksi.

8.2 Reklamaatiotapauksessa tulee sinun lähettää meille viesti sähköpostitse osoitteeseen asiakaspalvelu@hajuvesi.fi. Kirjoita mukaan tilausnumerosi ja tuotenumero/-nimi sekä kuvaile vika mahdollisimman tarkasti, jotta reklamaation käsittely sujuisi mahdollisimman nopeasti.

8.3 Jos reklamaation on tehty kohtuullisen ajan sisällä ja vika on kuluttajasuojalain mukainen, lähetämme sinulle uuden tuotteen. Jos emme jostain syystä voi korvata tuotetta uudella palautamme tuotteen hinnan sekä mahdolliset muut tilaukseen liittyvät kulut. Sinulla on myös oikeus peruuttaa kauppa jos tuotteessa olevan virheen kokonaismerkitys on sinulle olennaisesti huomattava.

8.4 Useasti tarvitsemme reklamoidun tuotteen kuitenkin palautuksena, jotta voimme käsitellä reklamaation. Siinä tapauksessa lähetämme palautussetelin jonka avulla palautus on maksuton.

9. Noutamaton paketti

9.1 Noutopiste säilyttää pakettia yleensä 7 päivää saapumispäivästä laskien, ennen kuin se palauttaa paketin meille. Jos haluat katua ostostasi, voit ilmoittaa noutopisteelle, että kieltäydyt vastaanottamasta lähetystä tai sitten jättää paketin noutamatta, jolloin paketti palautuu automaattisesti meille.

10. Kiista

10.1 Meidän tavoitteemme on aina se että sinä asiakkaana olet tyytyväinen ostokseesi. Jos sinulla on valituksia tai vaatimuksia meitä kohtaan otamme ne mielellämme vastaan asiakaspalvelumme kautta. Pyydämme sinua silloin ottamaan meihin yhteyttä s-postitse; asiakaspalvelu@hajuvesi.fi. Jos emme yhdessä pysty löytämään kiistaan ratkaisua, voit aina kuluttajana ottaa yhteyttä Kuluttajariitalautakuntaan, lisätietoa löydät osoitteesta www.kuluttajariita.fi.

10.2 Jos vaatimuksesi tai valituksesi koskee verkko-ostosta on myös mahdollista kääntyä EU-komission puoleen; osoitteessa https://ec.europa.eu/consumers/odr/ voit tehdä valituksen suoraan verkossa. Otathan huomioon että tehdessäsi valituksen tällä sivustolla, välitetään asiasi automaattisesti oikealle kansalliselle riidanratkaisuelimelle.

10.3 Kiistat, jotka koskevat näiden ostosehtojen soveltamista tai tulkintaa kuuluvat Suomen lainsäädännön piiriin, jonka mukaan ne myös tulkitaan, ja ne ratkaistaan joko Kuluttajariitalautakunnan toimesta tai viime kädessä Suomen yleisen tuomioistuinten toimesta.

11. Ostosehtojen muutokset

11.1 Parfym Sverige pidättää oikeuden muuttaa näitä yleisiä ehtoja milloin tahansa. Muutoksista ilmoitetaan sivustolla hajuvesi.fi. Ajankohtaiset voimassaolevat ehdot löytyvät aina täältä: https://www.hajuvesi.fi/ostosehdot

12. Linkit

12.1 Hajuvesi.fi saattaa tarjota linkkejä muille verkkosivustoille, jotka eivät ole meidän hallinnassa, sekä päinvastoin. saattaa tarjota linkkejä muille verkkosivustoille, jotka eivät ole Hajuvesi.fi:n hallinnassa. Vaikka pyrimme aina varmistamaan, että Hajuvesi.fi tarjoaa linkkejä ainoastaan verkkosivustoille, joilla noudatetaan meidän tietosuojakäytäntöä vastaavia henkilötieto- ja turvallisuussäännöksiä, ei Parfym Sverige ole vastuussa niiden tietojen tai henkilötietojen turvallisuudesta tai luottamuksellisuudesta, joita asiakas antaa muilla verkkosivustoilla. Suosittelemme aina että asiakas lukee kyseessä olevan sivuston tietosuojakäytännön ja millaisia henkilötietoja koskevia säännöksi kyseessä oleva sivusto noudattaa.

(Viimeksi päivitetty 01.11.2018)